Aktualności
Kochani 100 urodziny Ojca Świętego Jana Pawła II za nami a my cieszymy się , że naszą przedszkolna galerię zapełniliśmy pięknymi od was pracami. Prace przepiękne, staranne i kolorowe a najważniejsze, że przez was zrobione. Dziękujemy za wasze zaangażowanie, wiecie że Ojciec Święty najbardziej kochał dzieci i pewnie teraz tam sobie siedzi i przegląda te wszystkie prace przez was przygotowane i jest radosny i uśmiechnięty. Taki był zawsze. Pełen nadziei i miłości, którą zarażał wszystkich na całym świecie. Tęsknimy za Tobą Ojcze Święty, ale wiemy , że zawsze kiedy tylko Cię potrzebujemy Jesteś, możemy się do Ciebie modlić i czuć Twą bliskość.Dziękujemy.
Zapraszamy do galerii na wystawę pięknych prac! .
W tym tygodniu realizujemy temat „W świecie muzyki”
Muzyka, jako jedna z dziedzin sztuki odgrywa ogromną rolę w życiu każdego człowieka. Powinna ona stanowić, dla współczesnego człowieka, pewien rodzaj odprężenia psychicznego, wzbogacać jego doświadczenia wpływać na wszechstronny rozwój osobowości, rozwijać uczucia i wyobraźnię, dostarczać dużo radości i piękna.
- Rozbudzenie zainteresowań muzycznych na drodze obcowania z dźwiękiem i rytmem
- Wyrabianie pamięci i wyobraźni muzycznej,
- Kształtowanie poczucia rytmu,
- Kształcenie wiedzy na temat wybranych instrumentów muzycznych
- Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki i wysokości dźwięku,
- Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki,
- Zapoznanie z wyglądem i brzmieniem wybranych instrumentów muzycznych,
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków wybranych instrumentów muzycznych,
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- Rozwijanie umiejętności czytelniczych
- Kształtowanie umiejętności odzwierciedlania muzyki w formie plastycznej i ruchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnych
- Rozwijanie sprawności fizycznych
Materiały będą przesyłane Państwu w dotychczasowej formie. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.
Życzymy dużo zdrowia :) pozdrawiamy serdecznie :)
Kochani zbliżają się wyjątkowe urodziny. W poniedziałek 18 maja będziemy obchodzili 100 urodziny naszego najukochańszego Ojca Świętego Jana Pawła II. Zachęcamy was do rozmowy z rodzicami, dziadkami ciociami o Ojcu Świętym. O Jego życiu, podróżach, pielgrzymkach. Ojcu Świętemu szczególnie drogie były dzieci dlatego musimy o Nim pamiętać, wspominać i modlić się do Niego. Dzisiaj mamy dla was trudne zadanie, będzie to nasz przedszkolny konkurs "Mój Ojciec Święty". Waszym zadaniem jest przygotować portret, rysunek, może być z jakiejś pielgrzymki, wierszyk lub może list do Ojca Świętego, o Ojcu Świętym o tym co najbardziej podobało wam się w Jego życiu. Wiem, że sobie poradzicie. Na Wasze pracę czekamy do poniedziałku. Zdjęcia prac prosimy wysyłać na messenger cioci Madzi.
BRAWO! BRAWO ! BRAWO
Miło jest nam poinformować że nasze przedszkolaki Nikolka i Jeremasz zdobyli nagrodę w konkursie organizowanym z okazji 100 urodzin Jana Pawła II, przez Burmistrz Rabki-Zdroju i Miejska Biblioteka Publiczna w Rabce-Zdroju. Konkurs plastyczny pt. „Jan Paweł II w oczach dziecka”. Konkursy skierowane były do dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych i średnich miasta i gminy Rabka-Zdrój. I naszym przedszkolakom się to udało! Gratulujemy!!!!
11.05.-15.05.2020r
W tym tygodniu propozycje zajęć i zabaw związanych z „Majową łąką”.
Łąka jest bardzo interesującym eksploracyjnie środowiskiem przyrodniczym. Roślinność łąki skrywa w sobie wiele tajemnic, niespodzianek, ciekawostek, które właśnie teraz będziemy poznawać.
Jest ekosystemem utworzonym naturalnie, półnaturalnie lub sztucznie. Łąka jest gęsto pokryta roślinami zielonymi; jej mieszkańcami są liczne zwierzęta, głównie owady oraz pająki. W ciągu roku na łące cały czas zachodzą zmiany.
Wiosną łąka jest zielona, wówczas rozwijają się liście traw. Następnym etapem w przemianach zachodzących na łące jest pojawianie się pierwszych kwiatów, a są to: kaczeńce, pierwiosnki, jaskry. Pojawienie się tych kwiatów na łące sprawia, że nabiera ona barwy żółtawej- i te wszystkie ciekawostki będziemy omawiać w kolejnych dniach.
Przybliżymy sobie także wiadomości na temat strażaka i jego pracy z okazji ich święta.
Cele:
- rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyrodą,
- poznanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
- zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące (z zachowaniem bezpieczeństwa),
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- utrwalanie nazw kolorów występujących na majowej łące,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo ruchowej.
Kochani zdjęcia waszych pupili są już w galerii , można sobie zobaczyć. Dziękujemy za wszystkie zdjęcia, miło było zobaczyć tych waszych milusińskich . Zdjęcia są prześliczne, nie mówiąc już o modelach. Fajnie , że macie kogoś do przytulania i zabawy. Opiekujcie się nimi jak najlepiej potraficie.
04.05.-08.05.2020r.
W tym tygodniu omawiać będziemy temat „Wiosna na wsi”.
Tydzień będzie obejmował tematykę związaną z przyrodą, a w szczególności z roślinami i zwierzętami znajdującymi się wokół nas. . Dowiemy się również, jakie produkty spożywcze otrzymujemy od wybranych zwierząt. Dzieci utrwalą wiedzę o zwierzętach znajdujących się na wiejskim podwórku.
Będą obserwowały przyrodę w przydomowych ogródkach.
Jak do tej pory zamieszczamy linki ze stronami, które w prosty
sposób pomogą przedszkolaczkom przybliżyć omawiane zagadnienia.
Cele:
- Utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka;
- Zapoznanie z pracą rolnika;
- Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej;
- Rozwijanie poczucia rytmu;
- Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych;
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadań;
- Zapoznanie z literą f - małą i wielką,, drukowaną i pisaną
- utrwalenie poznanych liter
- Doskonalenie umiejętności liczenia;
Pozostajemy do Państwa dyspozycji. W razie pytań proszę o kontakt.
Serdecznie pozdrawiam!
Drodzy
Rodzice decyzją organu prowadzącego przedszkole będzie otwarte dla dzieci rodziców pracujących z dniem 11 maja ,bardzo prosimy o zapoznanie się z wytycznymi inspektora sanitarnego co do organizacji opieki.
Wytyczne GIS, MZ i MEN w związku z otwarciem przedszkoli 30.04.2020
W związku z decyzją o otwarciu przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, MEN wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Ministrem Zdrowia przygotował wytyczne dla dyrektorów przedszkoli i organów prowadzących.
Ikona z budynkiem, a obok niej tekst na białym tyle: "Wytyczne dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego"
Od 6 maja br. otwieramy przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego, przy uwzględnieniu wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.
Ze względu na sytuację epidemiczną organ prowadzący może ograniczyć liczebność grupy przedszkolnej.
W pierwszej kolejności z przedszkola powinny skorzystać te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu.
Pierwszeństwo mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Organ prowadzący przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej lub inną formę wychowania przedszkolnego,
Pomoże dyrektorowi w zapewnieniu opieki nad dziećmi i realizowaniu skierowanych do niego wytycznych.
Zobliguje dyrektora do przygotowania wewnętrznych procedur bezpieczeństwa na terenie placówki.
Zapewni środki higieniczne potrzebne do bieżącego funkcjonowania placówki.
W miarę możliwości zapewni dodatkowe pomieszczenia dla dzieci, a także wyposażenie tych pomieszczeń.
W razie potrzeby zaopatrzy pracowników w indywidualne środki ochrony osobistej: jednorazowe rękawiczki, maseczki, ewentualnie przyłbice, nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem.
Wesprze dyrektora placówki w organizacji żywienia, w tym w wyborze bezpiecznych dostawców i zdrowych produktów żywieniowych, także w sytuacji wyboru dostawcy zewnętrznego (tzw. cateringu).
Ustali szybki sposób komunikacji z dyrektorem, np. do raportowania o liczbie dzieci lub w sytuacji podejrzenia zakażenia.
Zabezpieczy możliwość szybkiego uzupełniania kadry pedagogicznej w przypadku nieobecności nauczycieli z powodu choroby lub kwarantanny.
Dyrektorze,
Od 6 maja br. zorganizuj zajęcia dla dzieci. Grupy powinny przebywać w wyznaczonych i stałych salach. Jeśli jest to możliwe, liczebność grup powinna być mniejsza niż jest to uregulowane w rozporządzeniu MEN w sprawie organizacji publicznych szkół i przedszkoli.
W miarę możliwości ogranicz przebywanie w placówce osób z zewnątrz. Zadbaj o zachowanie dodatkowych środków ostrożności przy ewentualnych kontaktach z takimi osobami, w tym z dostawcami posiłków.
Przy wejściu do przedszkola/szkoły bezwzględnie umieść płyn do dezynfekcji rąk i zobliguj wszystkich dorosłych do korzystania z niego.
O ile jest taka potrzeba, zaopatrz pracowników w środki ochrony osobistej, w tym rękawiczki, maseczki ochronne, ewentualnie przyłbice.
W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – wywieś plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem instrukcje do dezynfekcji rąk.
Wyłącz źródełko lub fontannę wody pitnej. Jeśli w placówce znajdują się inne dystrybutory wody, dzieci powinny z nich korzystać pod nadzorem nauczyciela. Zalecenia higieniczne w przypadku innych dystrybutorów wody zostały określone na stronie internetowej GIS.
Dzieci, pod nadzorem nauczycieli, mogą korzystać z istniejących na terenie placówki placów zabaw i boisk.
Jeżeli nie możesz zapewnić codziennej dezynfekcji sprzętu na szkolnym placu zabaw lub boisku, musisz go oznaczyć taśmą i odpowiednio zabezpieczyć przed używaniem.
Zapewnij sprzęt i środki oraz monitoruj prace porządkowe, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekowania powierzchni dotykowych: poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach do spożywania posiłków.
Przygotuj procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia i skutecznie poinstruuj pracowników, jak należy je stosować. Pamiętaj, że każde wprowadzane wymagania, konieczne dla zachowania zdrowia, muszą być przedstawione i wyjaśnione odbiorcom.
Przeprowadź spotkania z pracownikami i zwróć uwagę, aby kładli szczególny nacisk na profilaktykę zdrowotną, również dotyczącą ich samych. Do placówki nie powinni przychodzić nauczyciele i inni pracownicy, którzy są chorzy.
W miarę możliwości nie angażuj w zajęcia opiekuńcze nauczycieli i innych pracowników powyżej 60. roku życia.
W miarę możliwości unikaj rotacji nauczycieli podczas sprawowania opieki nad dziećmi.
Wyznacz i przygotuj pomieszczenie (wyposażone m.in. w środki ochrony osobistej i płyn dezynfekujący), w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
Umieść w łatwo dostępnym miejscu numery telefonów do: organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
Przygotuj ścieżki szybkiej komunikacji z rodzicami.
Jeżeli organizujesz stołówkę, to obok warunków wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadź zasady szczególnej ostrożności, np. korzystanie z płynów dezynfekujących do czyszczenia powierzchni i sprzętów.
Zorganizuj bezpieczne spożywanie posiłków, w tym np. spożywanie posiłków w małych grupach, czyszczenie blatów, stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu w temperaturze min. 60 O C lub je wyparzać.
Wymagaj od dostawców cateringu jednorazowych pojemników i sztućców.
Nauczycielu,
Wyjaśnij dzieciom, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w placówce i dlaczego zostały wprowadzone.
Nie organizuj wyjść poza teren placówki, np. spaceru do parku.
Usuń z sali przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie dezynfekować, np. pluszowe zabawki. Jeżeli do zajęć wykorzystujesz przybory sportowe, np. piłki, skakanki, obręcze, powinieneś je systematycznie dezynfekować.
Wietrz salę, w której organizujesz zajęcia, co najmniej raz na godzinę i prowadź gimnastykę śródlekcyjną przy otwartych oknach.
Zwracaj uwagę, aby dzieci często i regularnie myły ręce, szczególnie przed jedzeniem, po skorzystaniu z toalety i po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu. Zorganizuj pokaz właściwego mycia rąk. Przypominaj i dawaj przykład.
Unikaj organizowania większych skupisk dzieci w jednym pomieszczeniu.
Rodzicu,
Aby zapewnić dziecku odpowiednią opiekę podczas pobytu w placówce, przekaż dyrektorowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.
Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4. rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z placówki.
Przyprowadź do placówki dziecko zdrowe – bez objawów chorobowych.
Nie posyłaj dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
Wyjaśnij dziecku, żeby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
Regularnie przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem i nie podawać ręki na powitanie.
Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu.
Q & A
Przedszkola otwarte od 6 maja br.
Którzy rodzice będą mogli posłać swoje dzieci do przedszkola?
Apelujemy do samorządów, by z placówek w pierwszej kolejności mogły skorzystać te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu. Warto, aby pierwszeństwo uzyskały dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Co powinien wiedzieć rodzic przed posłaniem dziecka do przedszkola?
Najważniejsze jest to, aby dziecko było zdrowe – bez objawów chorobowych.
To stała zasada, o której zawsze należy pamiętać.
Przypomnij swojemu dziecku podstawowe zasady higieny. Zwróć uwagę na: niepodawanie ręki na powitanie, unikanie dotykania oczu, nosa i ust, mycie rąk, zasłanianie ust i nosa przy kichaniu czy kasłaniu. Pamiętaj, że Ty także powinieneś je stosować. Twoje dziecko uczy się przez obserwację.
Wytłumacz również dziecku, aby nie zabierało do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów czy zabawek.
Kiedy i komu muszę zgłosić, że moje dziecko przyjdzie do przedszkola?
Jeśli chcesz przyprowadzić dziecko do przedszkola, powiadom o tym dyrektora placówki. To dyrektor wspólnie z organem prowadzącym określi szczegółowe rozwiązania w zakresie przyjęcia do placówki.
Jak moje dziecko musi być przygotowane do przyjścia do przedszkola?
Jeśli Twoje dziecko ukończyło 4 lata, musisz zapewnić mu indywidualną osłonę ust i nosa w drodze do i z przedszkola.
Przypomnij dziecku podstawowe zasady higieny takie jak: niepodawanie ręki na powitanie, unikanie dotykania oczu, nosa i ust, mycie rąk, zasłanianie ust i nosa przy kichaniu czy kasłaniu. Powiedz dziecku, że jego ulubione zabawki powinny zostać w domu.
Czy muszę zapewnić mojemu dziecku maseczkę?
Tylko w drodze do przedszkola i z powrotem, jeśli Twoje dziecko ukończyło 4. rok życia. Może to być także inna forma indywidualnej osłony nosa i ust.
Ważne! W przedszkolu nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa, zarówno przez dzieci, jak i nauczycieli. Nie ma jednak przeszkód, aby korzystać z takiej formy zabezpieczenia.
Pamiętaj jednak, że rodzice i opiekunowie muszą zabezpieczyć się w środki ochrony osobistej zarówno podczas odprowadzania i odbierania dzieci, jak również przebywania
w budynku przedszkola.
Czy moje dziecko otrzyma posiłek podczas pobytu w przedszkolu?
Tak. Przedszkole podczas prowadzenia zajęć zapewnia dzieciom posiłki.
Czy wydawanie i spożywanie posiłków będzie bezpieczne?
Tak. Przygotowanie posiłków musi odbywać się z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa. Zalecamy również, aby spożywanie posiłków odbywało się w małych grupach.
Jak w przedszkolu będzie przestrzegane bezpieczeństwo sanitarne?
Każda placówka musi być wyposażona w podstawowe środki higieny osobistej oraz płyn do dezynfekcji umieszczony przy wejściu do budynku.
Każda grupa dzieci będzie przebywać w wyznaczonej sali. Muszą być z niej usunięte przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie dezynfekować, jak np. pluszowe zabawki. Stoliki i krzesełka w stołówkach będą dezynfekowane po zjedzeniu posiłku przez każdą grupę dzieci.
Co ma zrobić rodzic w sytuacji, gdy dziecko nie będzie miało możliwości skorzystania z opieki przedszkolnej?
Rodzicowi dziecka, któremu samorząd nie zapewni opieki przedszkolnej, mimo że rodzic wyraża taką chęć, będzie przysługiwał dodatkowy zasiłek opiekuńczy.
Jakie zajęcia będzie miało moje dziecko w przedszkolu?
Zdecyduje o tym dyrektor placówki, mając na względzie wytyczne sanitarne. W czasie pobytu w przedszkolu dziecko będzie przebywać w miarę możliwości w mniejszej grupie, w jednej sali. Dziecko będzie mogło się bawić zabawkami, które można dezynfekować. Nauczyciel zapewni przede wszystkim opiekę, ale może także organizować zabawy, zajęcia dydaktyczne. Dziecko będzie mogło korzystać z przedszkolnego placu zabaw lub boiska, ale pod warunkiem, że dostępne na nim urządzenia będą dezynfekowane. Nie zalecamy, by dzieci wychodziły na spacery czy wycieczki poza teren placówki.
Czy moje dziecko będzie mogło skorzystać ze wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Tak. Od 4 maja br. poradnie wznowią swoją działalność. Będą mogły wydawać opinie oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego czy indywidualnego nauczania.
Drodzy Rodzice - w związku z informacją o możliwości otwarcia z dniem 6 maja przedszkoli - bardzo proszę o informację kto z
Państwa chce skorzystać z możliwości zapewnienia opieki nad dziećmi.
W pierwszej kolejności dzieci rodziców obojga pracujących i nie mających możliwości zapewnienia opieki dla dziecka.
Bardzo proszę o kontakt telefoniczny bądź mailowy - tel.18 2676838 , mail-
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
proszę o przemyślane decyzje.
Prosimy, aby do jutra poinformować nas o swojej decyzji.
Co do warunków w jakich będą prowadzone zajęcia czekamy na decyzję organu prowadzącego.
27.04.-30.04.2020r
W tym tygodniu realizujemy temat „POLSKA MOJA OJCZYZNA-MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION”
"Patriotyzm oznacza umiłowanie tego, co ojczyste: umiłowanie historii, tradycji, języka czy samego krajobrazu ojczystego. Jest to miłość, która obejmuje również dzieła rodaków i owoce ich geniuszu (...) Ojczyzna jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli i jako taka, jest też wielkim obowiązkiem.”
Jan Paweł II „Pamięć i tożsamość”
Wychowanie małych patriotów jest procesem długotrwałym i należy rozpocząć go już od najmłodszych lat. Do miana patrioty człowiek dorasta przez całe lata, ale w kształtowaniu się postaw patriotycznych poważną rolę spełniają przeżycia i doświadczenia z okresu dzieciństwa.
Wyobraźnia małego dziecka, duża wrażliwość emocjonalna, zaciekawienie światem sprzyja kształtowaniu obrazu Ojczyzny, który pozostaje na całe życie. Od tego, jaki obraz Ojczyzny ukształtuje się w umyśle i sercu dziecka, zależeć będzie, czy wejdzie ono w dorosłe życie świadome swojej tożsamości narodowej, pełne przywiązania do kraju i ludzi w nim żyjących oraz wrażliwe na sprawy i zmiany dokonujące się w Polsce.
Ojczyzna przedszkolaka jest blisko, na wyciągnięcie ręki- to ulica, dom, podwórko, to otaczająca go okolica.
Dla małego dziecka pojęcie „Ojczyzna” jest wyrazem abstrakcyjnym, gdyż nie rozumie do końca jego znaczenia. Dlatego, aby w przyszłości dziecko rozumiało słowo: Polak – patriota, Polska – moja Ojczyzna, należy „małymi kroczkami” przybliżać mu obraz kraju, rozniecać iskierkę patriotyzmu prostymi sposobami i metodami dostępnymi percepcji dziecka.
Cele realizowane w tym tygodniu:
- rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,
- przybliżanie wiadomości na temat gór, morza, rzek Polski,
- poznanie cech charakterystycznych dla wsi i miasta,
- wzbogacenie wiadomości na temat wybranych miast Polski,
- kształtowanie przynależności narodowej,
- poznanie tradycji związanych z obchodami świąt państwowych,
- utrwalenie nazw i wyglądu symboli narodowych.
Materiały będą przesyłane Państwu w dotychczasowej formie czyli za pośrednictwem facebooka, strona Rady Rodziców. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.
Życzymy dużo zdrowia :) pozdrawiamy serdecznie :)
Zachęcamy do udziału w konkursie:
Ojciec Święty w oczach dziecka
Burmistrz Rabki-Zdroju i Miejska Biblioteka Publiczna w Rabce-Zdroju zapraszają do wzięcia udziału w konkursie plastycznym - Jan Paweł II” w oczach dziecka. Konkurs adresowany jest do dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych z miasta i gminy Rabka-Zdrój.
Prace będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych:
- kategoria I: dzieci przedszkolne
- kategoria II: klasy I-III
Uczestnicy konkursu wykonują pracę plastyczną zgodnie z tematem: Jan Paweł II w oczach dziecka. Techniki i format wykonania prac: malarstwo, rysunek, wydzieranka, wyklejanka, kolaż format pracy dowolny.
Termin składania prac do 30 kwietnia 2020 r. Zdjęcie prac prosimy wysyłać na messengera do cioci Jadzi.
Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 18 maja 2020 roku
- Organizator konkursu: Burmistrz Rabki-Zdroju, Miejska Biblioteka Publiczna w Rabce-Zdroju
- Konkurs adresowany jest do dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych z miasta i gminy Rabka-Zdrój.
Prace będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych:
- kategoria I: dzieci przedszkolne
- kategoria II: klasy I-III
- Uczestnicy konkursu wykonują pracę plastyczną zgodnie z tematem: Jan Paweł II w oczach dziecka.
- Cele konkursu:
- rozwijanie wyobraźni oraz twórczych umiejętności dzieci inspirowanych życiem i działalnością Papieża Św. Jana Pawła II
- kultywowanie pamięci o Papieżu Św. Janie Pawle II
- Techniki i format wykonania prac:
malarstwo
rysunek
wydzieranka, wyklejanka, kolaż
format pracy dowolny
Przesłanie zdjęcia pracy dziecka jest dla nas równoznaczne z wyrażaniem zgody Państwa na publikację ich na rabczańskiej stronie internetowej.
Zapraszamy wszystkie dzieci do udziału w KONKURSIE PLASTYCZNYM.
22 kwietnia obchodzimy najważniejsze święto naszej planety - Dzień Ziemi, dlatego zachęcamy was do wykonania plakatu na temat - Jak my możemy dbać o Ziemię, co możemy zrobić żeby żyło nam się lepiej i żeby nasza planeta była czysta
"ZIEMIA MÓJ DOM ".
Na pracę czekamy cały tydzień. Będziemy chcieli je umieścić na naszej przedszkolnej stronie oraz na stronie Rabki dlatego zdjęcie, które od Państwa otrzymamy uważamy za wyrażenie zgody na przetwarzanie dalej a jeżeli nie chcą Państwo aby dziecko było widoczne prosimy o zdjęcie samego plakat, liczymy na pomysłowe prace.
Ciocia Madzia obiecuję, że po powrocie do przedszkola nagrody będą czekały.
Mamy jeszcze wielka prośbę aby zdjęcia te konkursowe przesyłać na messenger cioci Jadzia.
Technika prac dowolna. Dziękujemy.
Uwaga Komunikat!
Rekrutacja uzupełniająca do Przedszkola w Chabówce na rok 2020/2021 będzie trwała w dniach
od 15.04.2020r. do 24.04.2020r
* wnioski, które można pobrać z naszej przedszkolnej strony lub strony Rabki-Zdroju, należy składać drogą e-mail, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
* zainteresowanych prosimy o kontakt telefoniczny
z Dyrekcją przedszkola 26-76-838
Kochani Rodzice i kochane Przedszkolaki.
Wielkanoc to czas otuchy i nadziei, czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa i drugiego człowieka. Życzymy aby święta Wielkanocne przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość, by stały się źródłem miłości. Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie napełni Was pokojem i radością, niech da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość. Wesołych Świąt, smacznego jajka, ostrego chrzanu i rodzinnej atmosfery przy świątecznym stole.
Życzą wszystkie ciocie i wujek z przedszkola
Drodzy Rodzice - zgodnie z nowym rozporządzeniem MEN - wszystkie placówki oświatowe są zamknięte do 26 kwietnia 2020 r. - bardzo Wszystkim dziękujemy za to jesteście z Nami duchem i wirtualnie , dziękujemy ,że odpowiadacie na nasze propozycje zadań oraz zabaw. .Prosimy , abyście nadal z nami byli i abyśmy się wzajemnie wspierali w tym trudnym czasie - DZIĘKUJEMY-jeszcze raz życzmy Wszystkim Wesołych Świąt ,uściski dla wszystkich naszych Drogich Dzieci do zobaczenia - pozdrawiam ciocia Madzia
Kochani Rodzice
Serdecznie Wam dziękujemy, za to , że tak wspaniale włączacie się do wszystkich działań, jakie podejmujemy na naszej facebookowej stronie Rady Rodziców. Dziękujemy, za zdjęcia, które dla nas są ogromnie wartościowe bowiem każdy uśmiech Waszych i trochę naszych pociech dodaje radości w tym trudnym dla wszystkich czasie.
Pragniemy poinformować również, że gdyby ktoś miał kłopot z kontaktem na tej grupie lub z innych powodów nie chciał w niej uczestniczyć to jest możliwość współpracy poprzez e-maila. Jeżeli jest ktoś taki prosimy o kontakt z panią Dyrektor pod przedszkolnym numerem telefonu 26 76 838.
Kochane Przedszkolaki !
Mamy dla was trudne, lecz bardzo ważne zadanie.
Dobrze wiecie, że zajęć w przedszkolu nie mamy gdyż niegrzecznego wirusa unikamy. W domu bawimy się, zadania odrabiamy, bo tu bezpiecznie przed nim się chowamy. Jednak są tacy ludzie, którzy codziennie pracują, o nasze bezpieczeństwo dbają, leczą i wszystkich ochronić się starają. Dlatego chciałybyśmy was prosić byście wyobraźnię- a pracę, które od was dostajemy są przepiękne- ruszyli i piękne laurki, serduszka, kwiatuszki i..... stworzyli. Dla lekarzy, pielęgniarek i całego personelu medycznego, bo to oni na pierwszej linii w walce z wirusem stają i jak tylko mogą o zarażonych i chorych dbają! Dla wszystkich służb mundurowych - wojskowych, strażaków, policjantów, straży miejskiej i granicznej, bo to oni o bezpieczeństwo nasze dbają i wirusowi się nie dają! Dla wszystkich w sklepach pracujących i codziennie świeży towar sprzedających i dla kierowców, piekarzy, aptekarzy i.... wszystkich, którzy nie mogą zostać w domu, bo obowiązki im na to nie pozwalają i codziennie do pracy się stawiają! Myślę, że nie jest to trudne zadanie a dla wszystkich w/w będzie to najpiękniejsze podziękowanie. Mamy nadzieję, że z nami się zgadzacie, rękawki więc podwijacie i do roboty się zabieracie!
Na zdjęcia prac, na naszej facebookowej stronie Rady Rodziców czekamy do środy pozdrawiamy i miłego dnia.
Jeszcze raz bardzo was zapraszamy, szczególnie tych, których nie widzieliśmy, miło by nam było Was zobaczyć.
Serdecznie zachęcamy do przeczytania
- Ministerstwo Edukacji Narodowej o kształceniu na odległość:
PRZEDSZKOLE
Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Warto zachęcać je do utrzymania czystości w swoim kąciku (pokoju), przygotowania prostych posiłków razem z rodzicami, wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. W tych ostatnich czynnościach, z powodu pośpiechu, dzieci są zazwyczaj wyręczane. Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy, a tym samym wzbogacania ich słownictwa. Ważne jest także znalezienie czasu na czytanie dzieciom i z dziećmi. Aby urozmaicić zajęcia, można skorzystać z edukacyjnych programów telewizyjnych. Pobyt w domu może być także okazją do prowadzenia rozmów z dzieckiem, tłumaczenia otaczających nas zjawisk. Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym to m.in. zabawy przy wspólnym stole: gry planszowe, czy zabawy i gry zręcznościowe. Należy pamiętać, że podstawową formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa. Podejmowanie tych działań pozwoli na nabywanie przez dziecko doświadczeń w różnych obszarach rozwojowych: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.
Za pośrednictwem strony internetowej przedszkola/szkoły lub innej formy komunikacji nauczyciel może udostępnić rodzicom: a. propozycje wykonania prac plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych lub eksperymentów;
b. konkretną propozycję opracowaną na potrzeby grupy jego dziecka, adekwatną do realizowanego programu;
c. opracowane przez siebie propozycje twórczej aktywności dzieci;
d. linki do słuchowisk, audycji radiowych, informacje o programach telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej), a także programów, zabaw on-line.
Materiały powinny być udostępniane w rozsądnej ilości i odpowiednich odstępach czasowych. Istotną rolę w tworzeniu warunków do edukacji przedszkolnej w domu, odgrywa współdziałanie nauczycieli z rodzicami. Formy kontaktu z rodzicami, które mają być pomocą, wsparciem ich działania, nauczyciel powinien ustalić bezpośrednio z rodzicami. Pamiętajmy, że wspieranie aktywności dzieci nie jest zadawaniem zadań i ćwiczeń do obowiązkowego wykonania. Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno się także umożliwić dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych.
Na stronie MEN umieszczone są również informacje o dzieciach szkolnych.
Drodzy Rodzice -ze względu na ogłoszenie stanu epidemii w naszym kraju - zostaje przedłużony okres zamknięcia wszystkich placówek oświatowych w Polsce do 10 kwietnia 2020 r.
Ze względu na zaistniałą sytuację zachęcamy wszystkich Rodziców do udziału w zdalnym nauczaniu dzieci na stronie facebooka
-Grupa Rada Rodziców Przedszkola w Chabówce -
udostępniane są tam przez nauczycieli poszczególnych grup zadania do wykonania , przydatne linki , strony , a także informacje dla Rodziców i dzieci . Prosimy Państwa o zwrotną odpowiedz o wykonanym zadaniu lub podjętych działaniach poprzez przesyłanie na e-maila przedszkola
/
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
/ lub udostępnianie zdjęć , filmików , informacji na grupie RR.
Kto z Państwa nie należy do grupy RR - prosimy o przyjęcie do grupy poprzez znajomych , którzy już należą .
Wszyscy nauczyciele oraz dyrektor przedszkola są do Państwa dyspozycji telefonicznie oraz mailowo .
KOCHANI
Serdecznie Was zapraszamy do zaglądania na naszą stronę facebookową Rada Rodziców Przedszkola w Chabówce.
Umieszczamy tam wiele różnych informacji. Można podglądnąć ciekawe pomysły na zabawy z dziećmi. Zapraszamy też do udziału w naszych konkursach przedszkolnych (oczywiście prosimy aby w pracach wykorzystywać materiały , które mają dzieci w domu). Zachęcamy do oglądania przedstawień Teatru "TAK" ( kolejny odcinek w czwartek). Dziękujemy Wam również za wszystkie zdjęcia naszych przedszkolaków. Tak miło zobaczyć ich uśmiechnięte buziaczki. Dziękujemy za zabawę z nami i prosimy o więcej. Jesteście naprawdę... znowu brakuje słów....super, kochani i w ogóle...Miejmy nadzieję,że szybko wrócimy do przedszkola, do sal, zabawek i będziemy się razem bawić.
Pozdrawiamy i do zobaczenie na stronie. Czekamy na kolejne zdjęcia
Harmonogram rekrutacji w roku szkolnym 2020/2021:
L.P. |
RODZAJ CZYNNOŚCI |
TERMIN |
1. |
Przyjmowanie deklaracji kontynuacji wychowania przedszkolnego. |
24.02.2020 r.-01.03.2020 r. |
2. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego lub innej formy wychowania przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. |
02.03.2020 r.-13.03.2020 r. |
3. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków |
16.03.2020 r.-18.03.2020 r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych |
20.03.2020 r. |
5. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia |
23.03.2020 r.-27.03.2020 r. |
6. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
31.03.2020 r. |
7. |
Pisemne wskazanie przez Burmistrza rodzicom dziecka nieprzyjętego, miejsca realizacji wychowania przedszkolnego. |
do 10.04.2020 r. |
Zapisy do publicznych przedszkoli, publicznych oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego odbywają się w dniach 02.03.2020 r. – 13.03.2020 r.